fredag, juni 18, 2010

måla eller ej.

Har väntat hela dagen på samtal från tjejen på fastighetsbolaget. Hon skulle fråga de ansvariga cheferna om det är möjligt att måla om hallen och gärna köket i min eventuella lägenhet. Om tjejen återigen säger: "Nej, du får ta den som den är, vi målar inte om och du får inte måla om själv" så kommer jag tacka nej.Säkert patetiskt i dina öron men för mig är det väldigt viktigt. Jag som är en inredningsälskare kommer inte stå ut att leva med en orangegul hall, och när badrummet inte är jättefräscht så vill jag åtminstone ha resten av lägenheten någorlunda enhetlig. Starkt färgade tapeter var modernt på 90-talet - INTE nu.

Om den orangegula hallen måste vara kvar så stannar jag faktiskt i min korridor och väntar på en annan lägenhet. För jag trivs i min korridorslya. Det enda jag stör mig på är det gemensamma köket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som hyresrätt har du rätt att måla om och tapetsera om i din hyresrätt så länge du inte förstör egendomen. Väljer du neutrala färger och gör ett ordentligt arbete (helst fackmannamässigt) kan du få göra vad du vill. Väljer du mer utstickande eller förstör kan du bli ersättningsskyldig när du flyttar ut.
Alltså kan dom inte neka dig att måla om, men du kan behöva betala material och att någon som har utblidning för det. Vanligtvis brukar dom godkänna avdrag på hyran om du väljer att måla om så att det höjer lägenhetens värde.

Läs på lagarna om hyresrätt via hyresgästföreningen så kan dom inte säga något sen!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).