måndag, juni 07, 2010

materiella ting.

Aaaah. Det behövde mina fötter; fotbad och insmorning av spa-handcremé. Jag har gått mycket de senaste dagarna att mina fötter blivit alldeles utslitna, och nu när jag har ledigt kan jag ju unna mig något så onödigt som fotbad (i tvätthinken).Mamma åkte hem för någon timme sedan och jag är själv igen men det är inte synd om mig för det. Jag njuter av min nya hissgardin och de två nya glasburkarna som jag köpt med presentkort på Lagerhaus. Älskar presentkort alltså! Det är konstigt att nya inredningsdetaljer kan göra mig avslappnad och harmonisk. "Man blir inte lycklig av materiella saker", sägs det. Men jo, frågan är om man faktiskt inte blir det - åtminstone jag.

Igår kväll, efter att mamma och jag blivit sugna på något så udda som gurka och juice, sade mamma: "Jag kan inte sova. Jag känner mig busig". Jag tänkte då på den gång när jag, mamma, min faster och kusin skulle sova tillsammans på ett vandrarhem och mamma höll på å småbusa hela kvällen. Jag förstår var jag har fått glimten i ögat ifrån.

(Ett av favoritklippen från Kvarteret Skatan: HÄR).

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).