lördag, juni 05, 2010

livsfarligt.

Jag minns en man på mamma och pappas vandrarhem som gick lite konstigt (enligt mig på den tiden; som en pingvin) och orsaken var att han hade blivit träffad av blixten. Tänk att bli träffad av en blixt eller att få elstöt genom kroppen, som aupair-pappan i Norge fick flera gånger förra sommaren då han skulle sätta upp lampor. Vilken obehaglig känsla.

När jag pratade med en vän för ett tag sedan gick det upp för mig att det är faktiskt väldigt stort att leva alla de dagar man lever. För har du insett hur mycket man kan dö av egentligen?? Allt! Hela livet är en gigantisk risk.

Varje kväll man sluter ögonen och varje morgon man öppnar ögonen finns det risk för att man ska dö. Jag vet om ett barn som fick ett glas-kakfat över sig och dog, jag vet personer som blivit påkörda av rattfyllon, personer som drabbas av plötsliga sjukdomar etc. Bara att snubbla över tröskeln hemma skulle kunna bidra att man dör. Visst är det kanske pessimistiskt att tänka så men samtidigt är det en realistisk tanke som man nog inte heller helt bör ignorera.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).