tisdag, juni 29, 2010

ett andetag.

"Du finns i varje andetag, i varje steg. Som himlen bär en evighet".

"En evighet, en kort sekund".

(Tomas Andersson Wijs version av Carolas "Evighet" är bäst).

Gurk, vad jag har varit pappa-sugen de senaste dagarna. Vet inte helt varför. Det är väl kanske bara för att det var så väldigt längesedan vi sågs och att jag har så mycket jag vill berätta och prata med honom om, så mycket jag vill visa, fråga och så mycket jag vill lära mig av honom. 15 år var jag. INGENTING! Usch, jag blir arg och ger mig rätten att ställa frågan Varför? igen. Tittar upp mot himlen och vill tänka: "Pappa ser mig. Han tänker på mig." Men det är barnsligt. Pappa är död. Han ser mig inte. Bara minnena finns kvar och det skrämmer mig att de börjar blekna.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).