lördag, september 12, 2009

vilken lördag.

Ojojoj. Idag hjälpte jag en kompis att flytta.. Haha. Det var en upplevelse.

1. Först stressade vi extremt fort igenom IKEA - något som visade sig vara helt i onödan.
2. Sedan var det ett töntigt fel med blinkerslysena på hyrsläpet.
3. Efter det råkade nycklarna till den nya lägenheten, låsas in i själva lägenheten! - Mindre bra. (Notera: detta är andra gången på två dagar som jag varit med om nyckelproblem..)
4. Sedan fungerade inte uttagsautomaten så min kompis fick springa runt för att slutligen låna pengar av själva securitas-mannen som skulle ha 500:- för att låsa upp dörren.
Plus många andra småhändelser som jag inte skriver om nu.

Hela flytten slutades med att några andra personer, som också hade hjälpt till med flytten, erbjöd mig en cykel! Alltså! En cykel! som jag får låna så länge jag behöver! Jag fick den smord, justerad, tejpad etc. En student kan inte bli mer tacksam. Visst, det är inte år 2009s nyaste modell precis (förstås av det tidigare nämnda ordet tejpad) men det är en cykel!! och den rullar ännu bättre än den förra! Jag var nära att knäböja mig inför familjen som "gav" mig cykeln.

Slutligen, efter att ha cyklat igenom hela staden fylld av glädjerus, kom jag hem och bakade en äppelkaka. Den skar jag i sju bitar och delade sedan ut till korridorskompisarna (varav en bit till mig själv). Jag har därmed gjort det ÅTERIGEN!; bakat och delat ut - helt utan anledning. Idag fick jag kommentaren: "Asså, du. Du är bara så.. varför gör du sånt här?! Man känner ju att det verkligen kommer från hjärtat". En sådan kommentar värmer MITT hjärta.

Idag fick plugget läggas åt sidan och istället gav jag lite omtanke till andra. Wow vad fantastiskt det är!

1 kommentar:

Anonym sa...

kan inte jag får vara din korridorskompis? ; )

puss
/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).