onsdag, september 09, 2009

inspirerad.

"Tematisk undervisning". Det är namnet på den bok som jag har läst idag. Den bestod av 240 sidor text och känns bra att kunna lägga den på hyllan. Visserligen är det en bok som då inte kommer att ligga på hyllan och bli dammig. Jag tror att boken kommer bli väl använd under min lärarkarriär.

Äntligen börjar kurslitteraturen, seminarierna och föreläsningarna likna sådant som verkligen är "lärare" för mig. Det första året innehöll bara bas-kunskaper men nu märker man att "nu börjar det. Nu kommer de bra böckerna. Nu kommer det som man har längtat efter". Kommer att tänka tillbaka på de lektioner som jag höll i Kenya i klass fyra och fem (bild). Vad bra att jag gjorde det egentligen! Minns hur jag och Elin satt och förberedde våra (engelska) lektioner på kvällarna och hur upprymd jag var då jag höll i mina första riktiga lärarböcker och stod framför klassen och skrev med krita på den svarta tavlan för första gången, på riktigt.

Tänk att första gången blev i Afrika. Vem hade trott det?Vi får väl hoppas att sista gången blir där också.

Jag är bara sååå inspirerad att göra egna lektioner, att testa, pröva, förändra nu. Ju mer jag läser, desto mer vill jag bli lärare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Becka ,det verkar som du är född till lärare. Du kommer att bli så bra på detta.
Kan se dej framför en klass som en härlig fröken.

Kul att du trivs så bra med dina studier. Glöm ej att ta paus någon gång och njuta av livets läckerheter.

Önskar dej allt gott / mamsen

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).