söndag, september 06, 2009

min teckning.

Denna teckning har jag funnit bland mina privata gömmor. Det är en av mina många afrikabilder som jag målade någongång i förskoleåldern:Det är intressant att studera bilden. Älskar till exempel elefanten. Den har de sötaste öronen jag någonsin har skådat! Haha. Att någon dessutom håller elefanten i koppel är ju så klockrent. Frågan är bara vem det är som håller elefanten i styr. Ska det föreställa mig eller är det helt enkelt en afrikansk tjej?

Jag lägger även märke till att bakgrunden är brun; den är inte grön som på mina "sverigebilder", vilket är extra intressant. Palmen är jag ganska imponerad över och stråhusen liksom "hörn-solen" återkommer i nästan alla mina afrikateckningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Störtskön teckning av din lilla elefanten.
Jag kommer i kontakt med så många afrikaner i kyrkan. Och så många bruna barn,så jag nästan tror att jag är i Afrika mellan varven.

Önskar dej en fin vecka i studierna

kram mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).