torsdag, september 10, 2009

tappat nyckeln!

Som rubriken säger har alltså någon råkat ut för något som man verkligen inte vill råka ut för; nämligen att tappa sin hemnyckel. Som tur är är det inte JAG som har råkat ut för det denna gång, utan min nya korridorskompis Sara. Stackarn. Hon stod nästan halvt gråtande utanför korridoren när jag kom hem från biblioteket ikväll. "Vad har hänt?" frågade jag. Jag fick förklaringen att nyckeln måste ha ramlat ur väskan när hon cyklade hem från stan och att hon nu varken kom in i korridoren eller till sitt rum.

Jag hade ju min nyckel iallafall så vi kom in i själva korridoren, men för den sakens skull kom ju inte Sara in i sitt RUM. Jag kom på att jag hade numret till Trygghetsjouren inprogrammerat i telefonen - vilket var räddningen för Sara. Stackars vännen, hon hade väl redan börjat tänka i katastrofbanor (som att hon skulle fått sova utomhus eller i köket eller någon annanstans inatt).

Det tog en stund innan securitas-mannen dök upp. Under väntetiden bjöd jag in Sara på kvällsmat i mitt stearin-ljus-tända rum. Det var riktigt mys. Jag fick lära känna henne lite bättre och hon slapp tänka på nyckelns frånvaro. Tänk vad man blir glad av att hjälpa någon!! Helt otroligt.

1 kommentar:

healthyhappyandfitness sa...

tumme upp ! : )
snällisbeckis.

snart är din nyckel på vägen !

puss
/sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).