måndag, september 28, 2009

speciella lärare.

Det finns en lärare på universitetet som är lite speciell. Min åsikt är att alla människor är lite speciella, så därför har jag inga större problem med denne lärare. Men, säregna egenskaper, ja, det har denna lärare definitivt.

Det roliga är att jag verkar vara lika säregen jag isåfall- för jag är ju den enda som skrattar tillsammans med läraren på dennes lektioner! Haha. Egentligen tror jag att de andra i klassen också vill skratta men att de har satt på sig en inte-tycka-om-läraren-mask.

Jag tycker iallafall att denne lärare är skön på många sätt och vis. Min humor. Att bara vara en i mängden är tråkigt och ointetsägande. Fler människor borde framvisa sig själva precis som plantan (som jag vaktade åt min korridorskompis förra året (se bild)), på något märkligt sätt gjorde.. Jag undrar vad man själv kommer att ha för egenheter som blivande lärare. Detta påminner mig om några av mina tidigare lärares egenheter:


- Dra upp höger axel till örat för att sedan släppa ner den och dra upp vänster axel istället för att sedan släppa den. Låta axlarna vara normala en liten stund för att sedan göra samma procedur igen.
- Niga och dra ner tröjan för att poängtera något.
- Säga "helt enkelt" efter varje räknat mattetal på tavlan.
- Använda alltför fina ord såsom "åskådarformering" eller "ni kan nu lämna lokalen och ansluta er till uppgifterna".
- Ge bättre betyg på elevernas uppgifter då Modo vunnit i jämförelse med de gånger då Modo förlorat.
- Prata om sina kossor för att sedan ge eleverna ännu ett grupparbete för att därefter fortsätta sitta vid katedern och prata om sina kossor.

Ja, alla är vi lite speciella. Men är inte det charmigt?

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).