söndag, september 20, 2009

becka läser.

Jag har nu börjat läsa en bok som jag fann på en second hand butik i somras: "David Livingstones reseberättelser" (Missionary travels and researches in South Africa). Det är, som jag tidigare sagt, väldigt ovanligt att jag läser en bok frivilligt. Men när det handlar om Afrika så spelar det ingen roll vilken sorts bok det är. Faktabok som skönlitterär bok - jag slukar den så fort jag kan. Kravet är bara att den ska vara verklig; inte påhittad.

I den nuvarande boken gör jag dessutom rosa markeringar i texten för att riktigt följa Livingstoens liv. Han inspirerar mig att göra det som jag så länge tänkt: packa en ryggsäck och ge mig ut till Afrika för att hjälpa villkorslöst.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).