torsdag, september 17, 2009

korridorsprat.

- en helt vanlig kväll i en studentkorridor.
Jag gick ut till köket för att jag blev väldigt sugen på falukorv och makaroner så här på kvällskvisten. I köket träffade jag min enda tjejkompis i korridoren; Sara. Vi började babbla.. och babbla och babbla. Sara drack kaffe och jag åt min mat vid vardagsrumsbordet. En liten stund senare kom en annan korridorskompis, som skulle äta sin försenade middag, och det ledde till att vi TRE babblade och babblade och babblade.

Sara behövde hjälp med att skruva ner en barnsäker (?) lampa i hallen och wips var den nere då vårt tekniske snille i korridoren kom och fixade det på någon sekund. Då passade jag på att visa mitt nya cykellås, vars konstruktion var något för komplicerad för Beckas hjärna, men som tekniksnillen fixade. Ja, förresten, det är han; teknikkillen, och jag som leker "farmor och farfar" här i korridoren. Vi är båda 87:or och resten av gänget är bara barn. Haha. Nejdå, jag känner mig inte vidare gammal precis men det var "farfar" som införde uttrycken så det är väl bara att ta till sig.

Hela babbel-kvällen slutade med att Sara och jag stod babblande i teknikkillens hall och var helt inne i cykellåsets konstruktion då teknikkillen harklade sig och sade två gånger (eftersom vi så inne i samtalet): "Hm. jag tänkte äta mat nu.. Ja, jag tänkte ÄTA MAT NU". Haha. Vi tittade upp och förstod ju att han ville äta lite i fred inne på rummet så vi gick skrattande därifrån och sade strax därpå godnatt till varandra innan vi stängde våra dörrar. Det ni, det var en helt vanlig kväll här i min mysiga korridor.

Slutligen, måste skriva att vi tre babbelkvarnar fann mögel på allas våra dörrkarmar!! Urk.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).