måndag, juni 11, 2012

instagram och twitter.

Nej, instagram var inte min grej. Hela uppståndelsen kring det vilar ju på citatet "En bild säger mer än tusen ord" vilket jag har insett att jag inte håller med om. När en person lägger upp en bild på en utsikt och tillägger kommentaren: "Vacker vy i Köping" skapar det irritation och tomhet eftersom det saknas information. Jag vill ju veta mer! 

Likaså är det med twitter. Det är inte heller min grej eftersom 140 tecken lämnar så mycket funderingar och frågetecken efter sig. I en blogg finns däremot plats för bilder, text, detaljer och förklaringar som man kan välja att läsa eller inte, och därför är fortfarande blogg den optimala blandningen av alla sociala medier som finns. 

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).