måndag, juni 11, 2012

engelskabandet.

Hittade ett gammalt kasettband där jag och syster i tonåren försöker prata engelska med varandra. Vid ett tillfälle ska min syster fråga mig var vita huset ligger och hon försöker verkligen få till meningen perfekt: 
"Where... Where are... ehh... Where are the white house... the... hm..." 

Sedan kommer hon på det: "Where the white house live?!".
Jag garvade nästan ihjäl mig! Inte på bandet förstås för på den tiden hade jag väl samma engelskakunskaper som min yngre syster men nu, tio år senare, har jag garvat så pass att jag nästan gråtit. "Where the white house live?" - har man inte engelska som modersmål så har man inte det. 
Jag hade ingen tillräckligt stark tejp att fästa kompostpåsarna med i badrummet och därför fick förvaringen hamna ute i hallen (med fyra nålar) istället, vilket kanske var lika bra eftersom bland annat paraflaxet  fick en praktisk plats att befinna sig på.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).