måndag, juni 04, 2012

fantastiska citat.

Två värdefulla citat ur boken Kung Leopolds vålnad:
"Alla imponerades av Casements sätt att tala [...] en person förklarade 'Casement talar inte, han spinner'." 
Hur mysigt låter inte det? Väldigt mysigt.

"Han led också av narkolepsi [...] Och det är dessa plötsliga uppvaknanden som ställt till en sådan skada på möblemanget i domaren Grahams domstol. Så när en man på så där etthundrafemtio kilo [...] vaknar med ett ryck har den kraftigaste stol en tendens att knarra. Efter ytterligare några gånger hörs ett olycksbådande knak och därefter ett brak och en krasch. 'Där rök en till', muttrar förvaltaren McGenity."
Jag bara älskar det stycket. Dels för att jag kan se den store narkolepsimannen braka igenom stolen, dels för att McGenitys sorgsna kommentar är oslagbar.
(Ursäkt för dålig bildkvalisort).

Något annat som bör citeras är misstaget jag gjorde igår när lillasyster skickade smset "Kan jag ha samma klänning på bröllopen?" och jag svarade "Ja, absolut. Byt accenter bara så känns klänningen som ny". Lillasyster svarade tvekande: "Okej??" varpå jag insåg mitt misstag och skrev tillbaka "Nej! Haha. Jag menar accessoarer såklart". Det hade varit trevligt om syster lytt mitt första råd och på bröllopen börjat växla mellan amerikansk, brittisk, skånsk och norsk accent i sina meningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer att använda olika accenter ; ) promise! /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).