tisdag, juni 12, 2012

den där brickan.

Förra veckan när jag sov hos en väns familj på grund av ett bröllop skedde det något som jag inte varit med om på säkert sju-åtta år.

På morgonen hördes plötsligt ljuva stämmor utanför sovrumsdörren och in kom snart min pyjamasklädde vän och hennes syster sjungandes på en födelsedagssång.
 Chockad såg jag också att de bar en gigantisk(!) bricka (jag har nog aldrig sett en sådan stor bricka) varpå det var uppdukat med en kopp te, bakelse, tänt ljus och nyplockade blommor i en vas. Eh? Jag fyllde år för en månad sedan men visst, de ville visst fira mig i efterskott och det tackade jag förstås inte nej till.

Brickan inspirerade mig och nuförtiden gör jag en frukost- eller tebricka till mig själv när det passar sig.

1 kommentar:

Maria sa...

På tal om bricka,
i NA.se idag står det om en gammal man som bor på ett äldreboende. Och att bära brickan kostar 2225kr i månaden! Bara för att han inte orkar bära den själv.
HEEELT ABSURT!

KRAM

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).