tisdag, mars 09, 2010

prickarna.

På torsdag ska jag till läkaren. Denna gång är det av samma orsak som det var för cirka fem-sex år sedan, nämligen min "prick". Jag har ju fått det inte så roliga arvet; leverfläckar. Mina syskon har blivit ganska skonade från det medan jag själv bland annat har fått en större leverfläck både i ansiktet och på halsen. Visst att prickarna hade varit på ryggen eller benen, men i den zon som man har svårt att täcka. VARFÖR?

Hursomhelst. När jag var yngre gick jag till min läkare flera gånger och frågade om borttagning. Då fick jag till svar att jag skulle värdera om jag ville ha ärr eller leverfläckar och vänta till det att jag blev 18. Nu är jag snart 23 och har övervägt att ta bort den fläck som är på halsen. Den i ansiktet har krymt alldeles makalöst så den kanske försvinner helt, men den på halsen är ivägen och jag har hellre ett ärr där.

Människor säger: "Men den har jag aldrig sett". Nej. Det är inte så konstigt för att jag döljer den hela tiden. Tänk vad skönt att inte behöva ha håret nersläppt på sommaren! Inte behöva ha sjalar jämt. Inte behöva tänka på tröjans hals-urringning.

Hoppas läkaren säger att det är okej att ta bort den.

4 kommentarer:

healthyhappyandfitness sa...

jag älskar dina prickar !

healthyhappyandfitness sa...

jag älskar dina prickar !

healthyhappyandfitness sa...

jag älskar dina prickar !

Anonym sa...

Jag med!!!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).