torsdag, mars 04, 2010

hos frisören.

Jag toppade mitt hår hos en frisör häromdagen. Också denna frisör påpekade (såsom alla frisörer och övriga människor påpekar) vilket vackert, långt och otroligt tjockt hår jag har. Själv avskyr jag mitt hår men försöker tänker på alla cancersjuka människor varje gång jag ser denna bröderna-fluff-frisyr i spegeln. Då låter jag bli att klaga. Man ska vara tacksam för att man har hår överhuvudtaget, men jag skulle gärna kunna skänka minst hälften av mitt hår till bättre behövande.

Hos frisören blev jag påmind om ett filmklipp från en av mina före detta favoritfilmer En prinsessas dagbok. Stylisten Paolo ska där borsta prinsessans hår men borsten går av. För att se klippet, tryck HÄR. Detsamma var nära att ske under min tid hos frisören. Jag trodde seriöst att borsten skulle gå av (ja, jag hade borstat det riktigt ordentligt innan).

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).