torsdag, mars 04, 2010

impulsgöra.

I mitt liv är det såhär: vill jag att något ska ske, ska det ske på en gång. I förrgår köpte jag de tre hyllorna enligt mottot. Efter att ha frågat tre kompisar om bärhjälp och ingen hade tid just då men erbjöd sig andra dagar stack jag till IKEA och köpte hyllorna alldeles själv. Något liknande hände igår. Jag har ju legat vaken två-tre nätter med inredningstankar i huvudet. Därför har jag känt att jag måste få utlopp för tankarna i verkligheten så att jag inte fortsätter att ligga med dessa tankar i huvuvdet på nätterna. Därav gårdagens köp av hobbyfärg, sygrejer och tyger. Jag sydde (utan symaskin) de tre gardinlängder som jag tänkt mig. Jag sydde en hissgardin och målade om mina två högtalare som också hade funnits i mina tankar.

Allt pyssel är gjort för att ha i den nya lägenheten. Därför är det kanske inte perfekt för mitt nuvarande rum men jag får en föreställning om hur fint det kommer att bli såsmåningom.

Inredningsmärket Himla blandat med Afrika är min kombination.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).