lördag, mars 06, 2010

en Mowgli.

Ett spännande/roligt/mysigt minne från en simbassäng någonstans i Sverige.

Min aupair-familj var på besök och jag följde med deras släkt till ett badhus för att bada. Eller bada, jag följde med för att sitta vid sidan av och hålla lite extra koll. Efter ett tag gick pappan upp ur vattnet tillsammans med en av killarna som ville på toaletten. Pappan gav mig tecken att hålla lite koll på minstingen som flöt omkring med sina armpuffar i barnbassängen.

Till en början ser allt lugnt ut i bassängen men så.. den lille flyter ut till den djupa delen av bassängen! Jag skyndar mig fram för att få honom att sprattla tillbaka till barnbassängen, men försent. När jag kommer fram har den lille precis insett att han inte når botten och får panik. Den panikslagna ögonen. Hua. Jag kollar runt efter en badvakt men ingen i syne. Jag är då beredd att hoppa i själv, med kläderna på, men så tittar jag till vänster om mig och på marken sitter en lurvig kalufs som visar sig vara en man utan svensk ordförståelse.

Jag pekar på minstingen, och mannen förstår på en gång vad jag menar. Han reser sig hastigt upp, slänger något i min famn och hoppar på ett manligt sätt ner i vattnet. Jag tittar på minstingen, på mannen och sedan på grejen som jag fått i mina armar. Haha. Den synen! "Grejen" som jag ser i min famn är två jättestora, mörkbruna, frågande Mowgli-ögon.

Skrattar nästan på mig när jag tänker på det. Den frågande lilla söta mini-ungen i mina armar.. Var kom den ifrån?

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).