söndag, oktober 04, 2009

isfrusen Becka.

Idag har mitt tålamod testats över tålamodssträcket. Bara för att det har varit årets första eländiga väderdag (iskallt och regn) har Becka självklart råkat ut för sånt som nog bara Becka råkar ut för sådana dagar.

Jag valde att unna mig buss istället för cykel två gånger idag - BARA för att slippa frysa i detta väder. Men..-Första bussen kom 20 minuter försent.
-Andra bussen kom en timme försent, vilket ledde till att jag missade en annan buss och därmed kom försent till ungdomssamlingen, genomblöt (eftersom regnet blåste in i busskuren) och iskall.

Varför?? Varför?! Att frysa är något av det värsta jag vet. Visst att inte bussarna kommer när man är i Afrika - för där fryser man inte. Men här!

Jag har försökt vända denna händelse till något positivt men neej, det går inte. Att frysa ända in i benmärgen är... närmast outhärdligt. (och mamma: JA, JAG HADE MASSOR KLÄDER PÅ MIG). Tänker dock på alla hemlösa och på alla de människor som frös ihjäl i koncentrationslägrerna. Jag har det bra, men att jag inte klarar av att hantera denna kyla måste vara ett tecken på att jag nog ska leva större delen av mitt liv på en annan kontinent..

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om frysa...Idag har jag varit på gudtjänst där alla satt med sina utekläder på sej....fel på värmen och +15. Men vi myste och vi gjorde det bästa av siituationen. Men ganska genomfrusen ändå. Pastor Per höll sej varm genom att predika.
Och så massa te o kaffe efteråt.
Man får vänja sej vid obekväma saker ibland.
Jag skulle ta upp kollekt idag med kappan på mej...vilken syn ..men kul ändå. Ett gott skratt!!

HA EN BRA VECKA..med invandrarbarnen. Mamma

Unknown sa...

... men här ska du få en positiv vinkling -du KÄNNER åtminstone att du har en kropp när du fryser :P

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).