söndag, oktober 11, 2009

dagens skratt.

Jag undrar: Vad hände egentligen?? Hur gick detta till?

Jag gick tillsammans med två kompisar till stationen för att där lämna den ena kompisen på tåget. Mitt under promenaden halkade jag plötsligt till och for, likt en man som halkar på ett bananskal, pladask ner i asfalten! Men jag hamnade inte bakåt -på svanskotan, utan framåt - mer som i en skräddarställning. Hur konstigt är inte det??

Mina kompisar var inne i ett djupt samtal och märkte inte att jag föll. När de vände sig till mig för att fråga mig om någonting såg de att jag satt på marken, mitt på övergångsstället och gapskrattade. Det måste ha varit en osynlig isfläck just där jag gick! Hahaha! Väldigt kul.

Vägen, som vi just då korsade, var starkt trafikerad och därför var det nog fler än jag och mina kompisar som fick sig ett rejält skratt ikväll.
Men det bjuder jag på.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).