onsdag, oktober 21, 2009

dagens tips.

Ibland kan jag vakna på nätterna av en ny inrednings- eller pysselidé. Detta är en idé som jag vaknade av inatt och satte i verket idag. Så enkelt, men så snyggt (tycker jag). Kanske är det redan någon som har hittat på denna idé, men för mig är den iallafall ny. Jag har visserligen både sett och själv gjort liknande idèer med klädnypor etc. men med säkerhetsnålar blir det ju genast så mycket snyggare (visserligen ett litet hål i kortet- men så värt det)!

Detta behövs:
*ståltråd
*säkerhetsnålar
*fina kort eller grejer
Jag som har ett helt grått/vitt rum har länge funderat på var jag ska sätta en färgklick någonstans. Nu fick jag till det; ett rött kort med ett vackert fotografi på får vara färgklicken i min vardag för tillfället:
Det bör sägas att man inte bara behöver använda just kort. Jag har bland annat använt ett snyggt CD-omslag från min kompis Julia Alvgards skiva Strong enough. Skivan finns förresten på spotify. Sök efter den där och lyssna och njut. Eller köp den - julklapp?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är färgklick:) vilken super idee du har kommit me den ska jag nog själv göra:) ps. älskar din musik på bloggen:)kram sara din granne i bälinge

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).