tisdag, oktober 27, 2009

hej tönt.

Hej hej.

Hur ska jag förklara detta? Skickade ett sms till lillasyster igår när detta hände och hon verkade förstå eftersom hon svarade med: "Hahahaha. Fult!!!". Frågan är däremot om utomstående människor förstår..

Jag skulle åka buss. Ganska långt fram i bussen fanns det två dubbelsäten som var placerade precis bakom varandra. Då menar jag också PRECIS. Jag satte mig där, längst in mot fönstret, och nosade nästan i håret på hon som satt framför. Sätena var för övrigt de enda i främre delen av bussen som var placerade på detta sätt.

När bussen körde kände jag mig verkligen som ett fån! Det kändes som om man åkte något urtöntigt tåg. Ja, att bussens främsta utgångsdörr var alldeles bakom mig gav mig känslan av att tåget (oj, bussen) tog slut där. Sedan att sätena var så låga att jag knappt såg ut genom fönstret är väl kanske det som gjorde tönt-känslan extrem.

Den som kan föreställa sig hur detta såg ut kan nog förstå att jag borde ha skrivit tönt i pannan där jag satt. Det påminner mig förresten om ett roligt filmklipp: klicka här för att se det.

1 kommentar:

Koffe sa...

Haha!! Det kallar jag töntåk! Hahaha..

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).