söndag, december 30, 2012

halsbandet.

Mitt fina halsbandssmycke, där det står syster på ena sidan och älskad på andra, har nu fått en kedja att hänga i. Det är enkelt men så vackert.
Ordet syster innebär inte enbart att jag är storasyster till min lillasyster utan även att jag är syster till mina medmänniskor; till tonåringen som druckit för mycket alkohol, till flyktingarna som trängs i kön på migrationsverket, till damen som halkat omkull på gatan osv. Det är något mycket fint och storartat i att vara en syster.

Halsbandskedjan liknar ett radband, vilket betyder att varje kula symboliserar varsinn bön men till skillnad från klassiska radband är kulorna på mitt halsband så pass små att jag får plats med många fler böner. Kanske är just du därför med i en av bönerna på kedjan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Becka, du ett så stort hjärta av kärlek.Jag är rörd över de ord du skriver denna gång på din blogg.

Du uttrycker det på ett sätt som bara du kan. Jag är så glad att du finns till, och sprider din närvaro där du går.
Du är älskad av din Mamma

Anonym sa...

Hej! Jag har länge letat efter den gråa ljusstaken från SIA. Såg att du köpte den 2011 och hoppas starkt på att du inte längre använder den hihi. Om du är intresserad av att sälja den så hör jättegärna av dig på min mail.

sandy.saleh@hotmail.com

Anonym sa...

Såååå bra skrivit. /sis

Anonym sa...

Såååå bra skrivit. /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).