torsdag, december 13, 2012

en sådan dag.

Tommy Körbergs svenska version av sången Like a bridge over troubled water gillar jag. Självklart slår inget Simon and Garfunkels version av sången men den svenska texten är hyfsat bra den med. 

"När du är trött. Du vill fly, och oron viskar: din dag ska aldrig gry. 
Jag är hos dig. Känn handen kring din hand. 
Var stilla. Var inte rädd. 
Som en bro över mörka vatten ska jag bära dig. 
Som en bro över mörka vatten ska jag bära dig. 
När skuggan faller kallt där du går fram och när fågeln inte längre syns och solen dör. 
Jag tänder ljus, jag tänder himlens ljus. 
Var trygg och tro på mig."
Vissa dagar, vissa stunder behöver vi alla höra den sången några extra gånger. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag bara hört denna sång på engelska. Men vilka fina ord på svenska. Den här sången skulle jag behöva lyssna till mycket oftare.
Skriv gärna ut den till mej...
Tommy Körberg har en så fin röst. Har inte hört honom sjunga denna sång....tack, än en gång för din blogg, som ger mej så mycket. mamma

Anonym sa...

fin text.. /sis

Maud sa...

Mycket fin text och mycket fin bild! Kram

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).