fredag, december 07, 2012

konstateranden.

Fredagsbilden är tagen på döutrymmet ovanpå skåpen i köket. Ytterligare en kudde, anmärker du. Ja, jag har tio stora prydnadskuddar sammanlagt och med det antalet ligger man nära Lulu Carters (från Äntligen hemma) galna kuddmani. Varför jag älskar kuddar? De är mysiga, lätta att ändra färg och mönster på genom att sy enkla kuddöverdrag eller köpa nya på rea och kuddarna fungerar även som extra sittplatser då man har mycket folk på besök.
Folk har alldeles för få kuddar hemma. Det har jag konstaterat förut och det konstaterar jag nu igen.

Något annat jag har konstaterat är att gamla tanter med rullatorer dras till mig som om jag vore någon rullatormagnet! Tanterna verkar inte se mig, eller jo, jag ser att de ser mig trots att deras kroppar är böjda som frågetecken, men ändå kör de rullatorn rakt emot mig och jag blir tvungen att väja precis innan jag blir påkörd. Borde det inte finnas körkort för att få köra rullatorer? De där tanterna är ju rentav livsfarliga! 

1 kommentar:

Anonym sa...

det borde finns rullator-körkort, ja !
även mat-vagns-körkort ! /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).