tisdag, november 27, 2012

till julkaffet.

Snön faller mot marken idag och det känns som jul. Jag funderar på att köpa nougat, mandelmassa och mörk choklad för att göra extravaganta mozartkulor - sådana godisar som jag gör varje jul. 
Såhär gör man:
1. Man rullar ihop en köttbullstor boll av mandelmassan.
2. Man plattar ut mandelmassebollen.
3. Man lägger en liten bit dubbelnougat i mitten av mandelmassan.
4. Man rullar ihop mandelmassan till en boll igen så att nougaten därmed inte syns.
5. Man doppar bollarna i mörk choklad.

När chokladen har torkat lägger man slutligen vuxengodiset i en fin glasburk och tar fram till nästa kopp kaffe. Det är jul för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ,dina goda julgodisar! Så smaskigt!!Snö!! inte har jag sett ngt sådant! Men det kommer väl!!Snart advent och ljus överallt..j ag gillar verkligen detta..Ska snart baka lussekatter, så det luktar i hela huset kram / mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).