fredag, november 02, 2012

mer päls.

Kläder och skor är märkliga påfund. Det är konstigt att fötterna har sina storleksanpassade strumpor, att fingrarna har sina vantar och benen sina byxor. Varför är vi mäniskor, särskilt vi nordbor, inte skapade med päls på kroppen?  Inte behöver isbjörnen gå och shoppa kläder flera gånger per år inte. Nej, pälsen byts ut automatiskt och isbjörnen, katten eller vilket pälsbeklätt djur det nu än är behöver enbart akta sig för att få hårbollar i munnen. Inte behöver djuren heller sminka sig och handla väskor, smycken eller dylikt.
Okej, nu ser du också mina beskrivande exempel i ditt huvud, eller hur? 
Jag vet, pingvin med handväska är en udda syn liksom en brunbjörn framför spegeln med mascara i högsta hugg men det är ändå en riktigt härlig syn. Vi fortsätter att tänka på det ett tag. Det var trevligt.

1 kommentar:

elin sa...

Jag förstår din tanke, du som är kallblodig. Men tyvärr, svettiga jag kan nog inte föreställa mig hur ohyggligt varmt och opraktiskt det skulle vara med päls. Det tar ju en halv dag bara för håret på huvudet att torka efter en dusch! :P För att inte tala om hur det skulle bli inomhus, och i sängen... HÅRIGT AVLOPP är en annan tanke! Uffa mig. Nej, jag gillar min hud. Får dra på sig en päls när man går ut i vintervädret istället.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).