tisdag, november 20, 2012

kakfat.

Kakfat finns med på min önskelista till jul. Av någon anledning frågade därför mamma nyligen vilken färg och vilket material jag helst önskade kakfatet i. "Gammal plåt", svarade jag och mamma utbrast "GAMMAL PLÅT??".

Sedan förstod jag var min pysselgen kommer ifrån eftersom i samma ögonblick som mamma sade att man kanske kunde pyssla ihop ett kakfat genom att använda två gamla fat och borra fast en hållare i mitten, tänkte jag exakt samma tanke.
Plötsligt sade mamma: "Vänta, jag tror jag har en sådan där hållare här hemma. Vänta lite". Jag trodde knappt mina öron när mamma åter kom till luren och sade: "Ja, jag har en hållare och ett fat".

Hur stor var chansen till det? Hur stor var chansen att mamma skulle ha en överbliven kakfatehållare liggandes hemma i ett skåp? Dessutom hade kakfatehållare och fatet perfekt form och färg (se bilden), vilket var ren lycka. 

Så nu kan man ju undra vad tomten kommer ge mig i paket.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).