torsdag, mars 08, 2012

vårfynd.

"Den som ger - han fyndar".
Jag skänkte bort en hel del gamla prylar och kläder till en secondhandbutik. Sedan tittade jag mig omkring i butiken och framför min näsa fanns drömtavlan och några steg längre bort stod en vacker lampfot och en perfekt lampskärm. Sammanlagt blev kostnaden 100 riksdaler.
På köksbordet ska kvistar med ljusgröna knoppar stå i en avlång vas och vips är det som att gå in i ett nytt kök. Det är skönt med förändring och särskilt när något litet kan göra så mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är det lilla som gör det trevligt. Små förändringar i sitt hem gör att det känns som en skön vind- Och man får njuta av det!!

Man kan hitta så bra grejer på t.ex second-hand butiker...Gillar detta

Maria sa...

Visst är det kul ibland att få förändra lite!

Om man tar förändring genom köpa saker så köpte jag igår tre tröjor. Är så glad och nöjd för dem. Och ingen av dem var gula (fast jag såg många snygga sådana).

Nytt är spännande och uppfriskande.
KRAM/Maria

Norrsken och stjärnfall sa...

Det är alltid roligt när man finner fynd å saker som man verkligen tycker om! Tavlan ser mycket trevlig ut. Fint!

Och nu till något jag aldrig brukar göra men vänliga du om du inte sett detta tidigare vill jag att du ser det och kanske till och med lägger upp det på din blogg. Det är för en god sak!

http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).