tisdag, mars 27, 2012

bröllopsinbjudningar.

En och annan bröllopsinbjudan har trillat ner i brevinkastet på sistone. Det påminner mig om vilken bakgrund jag har eftersom andra i min ålder ofta undrar hur det kommer sig att jag blir bjuden till så många bröllop. Personer utan min bakgrund, i min ålder, är nämligen inte helt haj på det där med att gifta sig och det är förståeligt eftersom en väldigt stor del av min generation kommer från skilsmässohem och personerna anger ofta just det skälet för att inte gifta sig. De vågar inte binda sig, vågar inte lita fullt ut på någon.
Det tycker jag förstås är väldigt tragiskt men det bör sägas att på alla bröllop jag varit på de senaste åren har varenda brudpar haft föräldrar som varit gifta under väldigt många år, och det är fint att se. Det ger ett litet hopp iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! flera bröllen?
vilka fler? : ) /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).