torsdag, mars 08, 2012

1. lukt

Bästa tipset för personer som varken hinner eller orkar städa är att använda fräscha dofter. Med dessa freshlinen-ljus luktar mitt hem som en ren och lyxig inredningsbutik.
Vi männskor borde bli bättre på att använda de fem sinnena i inredningen, som jag nämnt förut; syn, hörsel, känsel, lukt och smak. Särskilt luktsinnet intresserar mig nu och jag märker att jag stannar mycket längre i butiker där det doftar gott och där stearinljus är tända. Village och Blomsterlandet/Plantagen brukar vara experter på doftområdet. Indiska är också med i dofttoppen fastän det oftast bara luktar fantastiskt i närheten av teerna och rökelserna (inte i HELA butiken).

Tips: Köp hem en billig kaffesort och lägg kaffet i en fin öppen burk någonstans där burken passar in, exempelvis i din samling med andra fina burkar alternativt som översta lagret i krukornas blomjord, och känn hur hela hemmet alltid doftar nybryggt kaffe när du kommer hem. Mer goda dofter åt folket!

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).