fredag, mars 30, 2012

starka vårtecken.

Skattedeklarationen har landat och det är väl det främsta och definitivt tråkigaste tecknet på att våren är här. Jag måste säga att skatteverket och de andra högt uppsatta myndigheterna lika gärna skulle kunna skicka ut sina papper med arabiska krumelurer eller kinesiska tecken för man fattar ändå ingenting av vad som står i de där blanketterna. 
Ett annat vårtecken är ju att påsken är i antågande, och jag hoppas att det kommer förbi små påskkärringar som gått fullständigt lös på sin mammas smink i år.

 Fast hm, nu tänkte jag att påskkärringarna kommer för att ge MIG godis men det är ju jag som ska ge DE godis! Jag ångrar mig. Inga påskkärringar hit, tack. Ärligt talat gillar jag inte påskärringsutklädningar utan vill hellre att barn ska komma förbi vid andra tillfällen och sälja använda bussbiljetter eller små egenplockade blombuketter. Påskkärringar och halloweenutklädningar skrämmer mig bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

kom till mig och pynta? jag gillar inte påsk-pynt ! men ditt ser najs ut. /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).