lördag, januari 21, 2012

skön konstskandal.

När jag igår njöt av den underbara tidningen Residence (nr2 2012) höjde jag ögonbrynen och skrattade något ljudligt då jag under rubriken 10 största konstskandalerna, läste och såg detta.

"[...]han istället borde uppsöka arbetsförmedlingens kundmottagning. Kjartan Slettemark tyckte att det stod 'hundmottagning' och ägnade därefter sex månader åt att sy en pudeldräkt i sin egen storlek. Iklädd denna pudeldräkt gjorde han sedan flera spektakulära utspel. Vid invigningen av Malmö konsthall 1975 dök Slettemark upp skällande [...]. Därefter bet han konstkritikern Olle Granath i foten".
Fantastiskt.
För tydligare bild: sök på google.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer än fantastiskt!! Sån vill jag ha! Det är konst/ konstnär på höjt nivå!!!!

Anonym sa...

Tante Kerstin

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).