fredag, januari 27, 2012

fredsmakten.

Under hela mitt liv har det nog funnits ett visst mått av storhetsvansinne inom mig då jag trott att jag enkelt skulle kunna få fred över hela jorden. Jag har sett mig som en blandning av Darth Vader, Moder Theresa och Stålmannen svävandes med någon övernaturlig fredsmakt över världen och i min simpla närhet har människor blivit goda och kommit överens med varandra.

Jag har stannat upp i de ofredliga situationerna, gjort någon töntig formation med händerna och med stängda ögon stillsamt sagt: "Peace" för att sedan flyga vidare med hjälp av den klassiska stålmannenrörelsen.

Men ack.
Jag har nu förstått att jag inte har den förmågan,
och det är ju mycket förargligt.

3 kommentarer:

elin sa...

Jag gillar starkt dina målande beskrivnigar. Jag liksom ser dig framför mig sväva runt där i luften! Peace. Ack, vår värld förgås utan dig.

Anonym sa...

Håller med Elin ! Peace!! /SIS

Anonym sa...

Håller med Elin ! Peace!! /SIS

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).