lördag, oktober 22, 2011

svart färg.

Har duschat i kokhett vatten och är för tillfället varm i hela kroppen.
I mormors kakformar lyser stearinljus.
Någongång, jag tror det var under norgetiden, bestämde jag mig för att inte bära svart överhuvudtaget. Jag hade tröttnat på begravningar och att folk ständigt envisades med att klä sig i svart (och vilket folk fortfarande gör. Går man på en fest idag bär ju 90% av gästerna helsvart. Den trenden förstår jag mig fortfarande inte på).

Men i och med mitt vågavägrasvart-fenomen har det uppstått ett visst problem. Jag har inget att ha på mig på begravningen nästa vecka. Jag har haft ett svart "begravningsset" liggandes i garderoben men har nu upptäckt att byxorna är försvunna och att tröjan är äckligt utsliten. Apu, vilket problem.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).