måndag, oktober 24, 2011

peppareländet.

Varför hostar man av peppar? Jag skulle fylla på mitt pepparkar idag och efteråt hostade, hostade och hostade jag - helt förskräckligt mycket! Jag började småskratta åt mig själv på samma sätt som mamma gör när hon får peppar i näsan och jag eller syster bara tittar på henne med blicken: "Men nu får du väl ge dig? Så där mycket kan man ju inte hosta på grund av lite peppar!?"
Men jo, nu har jag bevisat mig själv. Man kan tydligen hosta så mycket på grund av den där eländiga lilla kryddan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA. vet precis vilken mamma-situation du menar ; )

/sis

Anonym sa...

Mina tokiga tjejer som alltid retat mej för host...host...när jag lagat t.ex.köttbullar med peppar i...För att inte tala om löken..nästan sju ggr värre!!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).