lördag, oktober 08, 2011

kryddigt.

Av alla min femton kusiner har mitt första kusinbarn blivit född nu i dagarna. Mammas bror har därmed blivit farfar. Jag kan inte greppa det! Han ska inte vara farfar. Han ska bara vara mina kusiners pappa och mammas bror. Men jag måste väl snart inse att alla faktiskt blir äldre och att detta är en ny fas i livet. Det är nog mysigt att vara farfar.

Kusinbarnets farmor gav mig en blomma för ett tag sedan. Den står för tillfället, nyplanterad i en konservburk, på diskbänken. Det är väldigt fint men blomman lurar mig ganska ofta då jag vid svaga ögonblick tror att det är en färsk kryddväxt och är på väg att ta några blad för att lägga i köttfärssåsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken häftig diskbänksblomma du fått. Den heter "Plättar i luften " på svenska. häls. blom-mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).