fredag, oktober 07, 2011

konstnär - ja, tack.

"Det ska hända något"
"Det ska sätta igång kreativitet"
"Det ska väcka frågor"

Jag känner mig som en flummig konstnär när jag står där framför sammansättningen av en inredningssektion i lägenheten, höjer ögonbrynen och nickar eller rynkar så att näsan ser ut som en streckkod, och sedan går fram för att eventuellt ställa den vingliga hemgjorda stolen två millimeter mer åt vänster.
Konstnärer bär visserligen alltid svart polotröja och gör alltid fåniga rörelser med händerna för att förklara saker och ting,
men konstnärer ligger dessutom alltid ett steg före alla andra och det faschinerar mig.

Jag gillar konstnärer. De är spännande och har någon slags inbakad mystik i sig. Det vill jag också ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig lägenhet du har...kom ihåg min första lya. Det var början av 70-talet och färgerna var orange,gult o brunt. Det har kommit tillbaka.I min butik frågar man efter nostalgi på detta årtionde!! Lite kul. 20 åringar är det som reagerar för detta....ha en bra helg // mammi

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).