onsdag, september 14, 2011

höst igen.

Under gårdagens kvällspromenad gick jag omkring i närliggande bostadsområden och tittade lite odiskret (vilket jag inbillade mig iallafall) in i fönster där myslampor var tända, mammor stod och lagade mat i goskläder, och där överdrivet stora tv-apparater visade både matlagningsprogram och nyheter.

Jag stornjöt samtidigt som stormen ven, blad från träden blåste emot mig och jag burrade in mig i min gosigaste sjal.
Efter den skönt småkyliga promenaden kom jag sedan hem, gjorde i ordning en kopp te och lyssnade på den bästa höstmusiken; Nicolai Dunger, Norah Jones och Melody Gardot.

Det är sådant som gör att hösten ständigt kommer förbli min absoluta favoritårstid.
(Ps. Lampan på bilden är ett utomordentligt snyggt lamptips. 499:- på Rusta).

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).