torsdag, september 01, 2011

en lugn dag.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag älskar att strosa omkring i gamla bostadsområden. Bara gå omkring och fantisera hur människorna levde där förr i tiden. Att gå in i den lilla butiken där man får peka på vilka karamellsorter man vill ha i sin strut, lukta på teérna i de gammeldaxa påsarna och nästan slå huvudet i det låga taket

- det är min melodi det.
Det var längesen jag var på café men idag tog jag mig en kopp kaffe och en morotskakebit på mitt absoluta favoritcafé som ligger just i mitt favoritområde i staden.

I väntan på att cafeét skulle öppna satt jag på utomhusteaterns bänk och solade för första gången i år medan jag tänkte att det hade varit trevligt att arbeta som rekvisitör.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).