lördag, september 24, 2011

en lördag.

En, två, tre, fyra, fem.. Under de 20 minutrarna som jag satt och åt frukost i köket idag såg jag fem olika personer komma med soppåsar i riktning mot sophuset. Är det lördag eller? Jo, tydligen. Här städas det nog i hela hyreshuset. Och får jag slå vad om en sak? Människan som bor på tredje våningen i huset mitt emot vädrar sina täcken i fönstret just nu.

Jepp! Den personen måste ha städmani eller åtminstone någon sorts besatthet av vädrade täcken.
När det blir kväller ska jag ordna mig en ordentlig kopp med varm choklad. Är det inte gott så säg. Jag...

Oh, hjälp vad jag hoppade till i soffan nu! Helt plötsligt hördes ett unisont, högt, extremt tjejigt: "Aaåååhh!" från trapphuset, och detta Aaååhh! avslutades med ett smackande sympatiskt ljud som tungan gör när den släpper greppet om främre delen av gommens övre del. Att vi tjejer faktiskt låter så när vi träffar varandra är ju rentav lite pinsamt.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).