måndag, augusti 22, 2011

uschig dag.

En kaosdag har det varit idag.

Vad är det med killar och hygien egentligen?? Varför är det alltid mycket äckligare på herrarnas duschar och toaletter än på tjejernas? Idag hade någon, av manligt kön, kletat ut bajs på toalock och golv igen. Kanske var det den ökände Bajsmannen. Det är i sådana situationer som man bara vill slänga alla sina städgrejer, skrika rätt ut och låta folk få vara så äckliga som de nu tydligen är!
Nej, usch. Något annat uschigt var när jag i förra veckan kom ut på stentrappan tidigt på morgonen och såg en liten bebisfågel ligga helt stel på det översta trappsteget. Precis bredvid fågeln stod en annan likadan fågel och tittade på den döde parveln. Så tragiskt.

Men då sätts ju mina jobbiga funderingar på igen. Vad tänkte och hur mycket förstod den friska fågeln egentligen? Det såg ut som att den grät. Vilken relation hade fåglarna? Var de syskon? Vänner? Skulle den döda fågeln komma att bli saknad av de andra? Hur samtalar fåglar om sorg isåfall? Snyft.

2 kommentarer:

Maria sa...

En djurvän gråter bara av att läsa den texten, det vet jag eftersom jag gråter på filmer så fort något händer exempelvis hundar.
För flera år sedan när vi (när ni kusiner var här hemma) kollade på Stuart Little snyftade jag lite för mig själv, ville inte visa det så jag tog till en kudde...

Fast man kan också gråta av förtvivlan av omogna snuskar, bajset ska vara I toan.

Lycka till ;)
KRAM/Maria

Sara sa...

Haha, bajsmannen:)

Förlåt, förstår att det måste vara jobbigt, men kul att det existerar såna snuskiga... (när man bara behöver läsa om det)

Men fy du har rätt, killar över lag har dålig hygien.. skulle knappast välja herrtoan om jag absolut inte måste:O

Angående fågeln, det är bra funderingar. Den förstod nog mer än vi vet, det är lustigt.. för oftast så skriver vi bort att djur är tänkande djur.. att de inte kan förstå saker och ting.. denna fågel verkar ju tydligen sörja:(

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).