tisdag, augusti 16, 2011

städdagen.

Under en arbetsdag på mitt jobb hinns det pratas igenom många olika ämnen med arbetskamraterna. När jag och en städkollega idag av någon anledning började prata om min kenya-resa drömde jag mig bort och kände mig alldeles salig inombords.

Kom då på detta videoklipp från exakt det stället där jag arbetade. Charles (som står bredvid Perelli vid lärarrummet 1.37) var våran chaufför som jag nu saknar något vansinnigt mycket. Likaså saknar jag extramamman Joyce som i början av klippet leder barnen i sång. Att se klassrummen och höra "teacher, teacher" (0.38) samt njuta av lärarens sköna engelska(0.45) - finns det något bättre? Nej, knappast.
Städfynden idag är definitivt inte bättre, men jag har tacksamt tagit emot dem ändå.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).