tisdag, augusti 30, 2011

sound of music.

Det var väldigt många år sedan jag såg Sound of music men idag införskaffade jag filmen jättebilligt på Ö&B och ångrar mig inte en sekund. Fastän jag fortfarande minns varenda scen, vet varenda liten tabbe, kan jag ändå märkligt nog inte tröttna på den filmen.

Min favoritpianobok genom åren har varit just Sound of music-boken. Oj, vad jag har spelat de låtarna. Särskilt Edelweiss. Det var också den låten som bidrog till de absolut värsta grälen mellan lillasyster och mig som små. "Pax å va Lisel!" "Näää. JAG vill vara Lisel!" "Nej, JAG!" "Nej, då är inte jag med."

Dagens upptäckt i filmen var den vackra texten i Climb every mountain: Climb every mountain. Ford every stream. Follow every rainbow. Til you find your dream.

1 kommentar:

Maria sa...

Den filmen är verkligen bra, gillar den skarpt. Åh, Edelweiss, den är en fin låt, men när jag var liten sjöng jag alltid "edelbajs", för krångligt ord för små.

KRAM / Maria

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).