söndag, januari 30, 2011

mindre blodpudding.

Extrapris på Willys denna vecka var blodpudding för 5:-.
Jag som älskade blodpudding förr i tiden och som inte har ätit det på flera år fick nu tragiskt nog tvinga i mig maten, äta varje sked med en stor mängd lingonsylt och bara svälja.

Dumma människor som intalade mig att blodpudding var förfärligt och tyckte att det var äckligt att äta blod. Nu när jag åt det såg jag ju bara blod framför mig och mådde illa. Det är gott egentligen men kunde det inte hetat någon mer attraktivt?

Nej, det blev att äta sig mätt på hemmabakad morotskaka istället. (Morötter var också på extrapris på Willys denna vecka. 3:-/kilo).

Att äta utan glasyr känns lite nyttigare och att äta ur mormors gamla formar känns mycket trevligare. Ps. så här lyxigt brukar det verkligen inte se ut. Grönsaker till maten och en bakad kaka = lyx. Det är väl kanske troligare att det oftare skulle se ut som detta om jag hade eget kök.

1 kommentar:

TinA sa...

Mm och vad utmobbad man nästan blev bara för att man åt blodkorv i skolan 0.o samma sak som med ärtsoppa!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).