söndag, januari 09, 2011

sopa.

Korridorens dammsugare ist kaputt gegangen och den tillfälliga minidammsugaren är mer än överfull. Därav har jag idag fått sopa hela korridoren och mitt rum på gammalt hederligt vis.
Påmindes då om hur fantastiskt jag faktiskt tyckte det var att sopa när jag var liten. Jag sopade hellre än att dammsuga och det måste ha varit för att dammsugaren var alltför tung och klumpig för min lilla kropp. Har även ett svagt minne av att mamma och min syster blev ganska irriterade på det emellanåt.
____________
Ps. Programmet Hipp hipp (som appropå sopa kom med detta genialiska) har börjat på svt igen. Skön humor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Javisst åker sopkvasten fram här också. Speciellt när man vill jaga lite tussar och inte hinner ta dammsugaren. Kommmer ihåg när du kvastade mellan varven hemma...helt okej några gånger. Torka golven med såp-vatten efter ett dammsugat ?? rum, det är rent för mej. kram

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).