tisdag, januari 18, 2011

att sluta växa.

När jag gick omkring i affären häromdagen stannade jag plötsligt vid en hylla med mjöl som jag gått förbi så många gånger förut. Den hyllan hade mina ögon aldrig nått upp till innan och därför kom snart paniken och tanken: Nåde dem om de inte har sänkt hyllan för inte kan jag ha vuxit ännu mer på längden??!
_____________
Nu får det vara nog att växa och då menar jag på både längden och bredden i mitt fall. Inget mer sånt. Men det här med att sluta växa på bredden är för mig utomordentligt svårt eftersom jag ärvt de extremt sötsugna generna samt avsky-att-motionera-genen. Å, om jag bara hade varit en envis tävlingsmänniska! Allt hade troligen varit många gånger lättare då.

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är ju så gott med goá saker och motionera står inte högst på min prioriteringslista :) Vi är olika. KRAM/Maria

Sara sa...

Haha, ja dom där 0,6 kvadratmetrarna avgör många krig;)

Nämen, inte blir det trevligare om du byts ut:O Men det blir ju roligare för dej att ha en heel lägenhet att pyssla om, och jag skulle definitivt komma på besök;) Håller fortfarande tummen för dej! Kram

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).