fredag, januari 21, 2011

bästa boken.

Har jag tipsat om Jimmy Schönnings bok Hitta hem - guiden till din personliga inredningsstil? Jag söker efter en länk till den på google och får en förklaring till varför jag inte sett boken i bokhandeln på flera år. Det visade sig tydligen att boken var ett närmast plagiat av en amerikansk bok och ICA bokförlag fick återkalla (nästan) alla exemplar för makulering.

[Bild: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1488822.ab]

Men jag har läst den svenska varianten många gånger och tycker att du som inte har hittat din inredningsstil än ska köpa boken, den amerikanska varianten då eftersom den svenska inte längre finns. Den amerikanska heter Home rules av Nate Berkus (inredaren som blev känd via Oprah).
____________
Boken är lättläst och har åtskilliga sidor med 10-tips. Till exempel 10 frågor om din stil, 10 råd på vägen, 10 frågor om dina känslor för färg etc. Några frågor kan vara: Titta i din garderob. Hur klär du dig? Vilket är ditt absoluta favoritplagg? Vilken stad gillar du? Vilken världsdel? Kan du överföra den känslan i inredningen?

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).