tisdag, februari 01, 2011

svenska kylan.

Varför log jag flera gånger på bussen idag? Jag försöker tänka efter och kommer ihåg åtminstone två orsaker.
_______________
-Jag satt på det töntiga sätet igen. Det sätet som är väldigt lågt och som är placerat på ett så töntigt ställe i bussen att man känner sig som ett fån.
-Någon i närheten av mig luktade skunk.
Det var förfärligt vad det blåste ute också! Det var riktigt iskallt dessutom, och jag frågade mig själv återigen: "Varför? VARFÖR bor jag längst upp på jordklotet?!" Här är det så pass kallt nu att det förvånar mig inte om jag skulle se en isbjörn komma lufsandes på cykelvägen. Det blir att tända stearinljus och dricka några fler koppar te. Burr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Vore kanske en berättelse för min sida på bloggen som heter Bussresor ;) Sånna saker kan verkligen göra ens dag, även om människor bredvid luktar skunk :)

Frid/Maria

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).